Vård av sjukt barn

Imorgon ska jag vabba för första gången någonsin! Lilla Bellan har blivit krasslig efter helgens kalas. Det går ju en massa skit nu!..

Och på förskolan är dom stenhårda! (Asbra tycker jag!)
Är vi lediga ska hon vara hemma. Börjar vi jobba sent (dvs 11-12 eller liknande) så ska hon inte lämnas på förskolan förrens precis innan vi ska bege oss mot jobbet. Dom anpassar sig! Och är hon krasslig/sjuk, som nu, så ska hon vara hemma och bli frisk!
Det kan ju låta självklart, men när jag och Simon ringde runt till en massa dagis för att kolla läget (när Sibbis var i ettårs åldern), så "var det ingen idé att dom kom" om man lämnade dom efter klockan 9 hos dom flesta typ? Fast man själv kanske började jobbet klockan 12-13. Det tycker jag är dåligt! Man ska ju umgås med sina barn så mycket man bara kan! Och det uppmuntrar förskolan som Sibbis går på! DET GILLAR VI.


En krasslig och halv-slö tjej, superstolt i mammas skor 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0