Mailet kom idag!

Sedan Sibelle var en liten skit i magen så har jag och Simon spanat runt lite på olika förskolor som vi kan tänka oss här i trakterna. Vi fick det klart för oss ganska fort, vilka dagis vi kan tänka oss att sätta henne på så småning om. En av förskolorna heter "Hälsan" och inriktar sig på att vara mycket utomhus och äta sund kost. Det andra heter "Fiolbackens förskola" och är ett montessori-dagis med ca 4 lärare på 12 barn, dvs endast 12 platser. Mycket bra tycker vi.

Det som fick oss att besluta helt vilket dagis vi ville ställa henne i kö på, efter att ha läst om båda på internet, var när Simon först ringde och hörde hur personalen lät på båda ställena och sedan när jag och Sibelle tog en liten cykeltur för att spana in dagisen utifrån...
Montessori-dagiset blir som handen i handsken för oss! Jag vill inte att Sibelle ska vara en i mängden. Hon ska kunna synas och höras utan att behöva anstränga sig! Personalen har höga krav på sig själva, vilket också är jätte viktigt för oss. Jag tänker inte lämna bort henne till vem som helst liksom!...
Men för att göra en lång hitstoria kort så har Sibelle iaf, efter snart 2 år, fått sin plats på Fiolbacken. Den 9/1-12 börjar inskolningen (som håller på i 4-6 månader på det här dagiset. Inte kastas in här inte!).

VILKEN HÄRLIG KÄNSLA! Att vi efter en hel del strul med dagis hit och dit ÄNTLIGEN har fått det BÄSTA dagiset vi kan tänka oss!

Allt för vår lilla tjej <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0