Den värsta striden hittills

Nu sover Sibelle. Efter den värsta striden hittills! Skrik, gnäll, svett och tårar kostade det att få henne till sömns.
Hon var så sjukt övertrött och vägrade somna i sin säng. Kastade ut kuddar, täcke och nappar ur sängen, Klättrade så att hon låg raklång med spjälsängsräcket mellan armar och ben... Så det slutade med att jag tog med henne till vår säng för att söva henne där, men det vägrade hon starkt!

Nu sover hon tillslut, jag har fått bråka med henne i en timme! Om max en halvtimme måste jag väcka henne igen, för att cykla till mormor. Sen är det raka vägen till jobbet som gäller för mig... Inte den bästa dagen hittills kanske, men någon gång måste man ju ta striden... 

Det skär i hjärtat att hålla kvar sitt barn mot hennes vilja. Usch! Men att låta henne få som hon vill och vara vaken fast jag vet att hon är sjukt trött är bara en STOR björntjänst. För så lär det ju fortsätta hålla på sedan... TILLS den dagen du är villig att ta striden!! Nu har iaf jag stridat klart för idag. Hoppas jag verkligen! Nu hoppas jag att hon är världens mysigaste, sötaste och underbaraste tjej när hon vaknar, precis som hon brukar vara.......



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0