Hemkommen

Vi kom ju hem natten till torsdag, välbehållna alla tre. Resan har varit både upp och ner. Det som var mest minnesvärt var definitivt dagen vid och i döda havet. Det som var minst minnesvärt var att vi alla tre åkte på magsjuka. 
Däremellan har allt varit helt o k. 3,5 stjärnor av 5 möjliga skulle jag sätta som betyg på resan. Israel är ett land vi besökt men kommer vi besöka det igen? Nej. Lite "been there done that"-feeling får jag när jag ställer mig själv den frågan...
Men visst var det underbart att fly från kylan här och komma till vita stränder med sol & bad! Betyget är satt på helheten.

Jag slängdes tillbaka in till jobbet direkt nu när vi kom hem igen. Inte en dag ledig typ... eftersom mesta delen av torsdagen gick åt att sova och packa upp/städa. Men here I am! Lika blek och jävlig som innan jag åkte (eftersom sista dagarna spenderades i jerusalem, 800 meter över havsytan, blåsigt och inte bli-brun-vänligt...). Men semester har jag haft! Och gissa om jag fått mersmak!!!!! hehe

En sak som känns lite typiskt...
Vi var duktiga och packade med kameran. Allt var frid och fröjd... TILLS(!) vi ville använda den...
Minneskortet satt kvar i datorn här hemma.
Så bilder blev det inte, från vår kamera...
Nu får jag helt enkelt vänta in bilder från dom andra. Ibland känner jag mig så lyckad!..


Lite bilder tagna från facebook:




I vackra och supermysiga staden Tel Aviv




Sibelle i sitt färdmedel under största delen av resan.




Doppad i döda havet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0