VAD SOM HELST!

Bouppteckning, gravplats, gravsten och allt runtikring är nästintill ordnat. Jag har åkt fram och tillbaka till mamma i Enköping för att hjälpa henne välja ut och ordna det mesta.

Det som däremot inte är ordnat är kläder att ha på begravningen, för min del. Så imorgon åker jag och mormor till Enköping, hon stannar hemma hos mamma och tar hand om Sibelle medans jag, mamma och Linda drar till Västerås och letar upp det finaste möjliga att ha på begravningen! Ingenting svart och fint har jag hittat här i Uppsala. Fast jag gått igenom alla affärer två gånger...

Jag ska vara helt SVART.

Allt går i vågor. Ena stunden känns allt overkligt och konstigt, andra stunden känns livet meningslöst och rätt var det är så kan jag leva på som vanligt. Sen håller det på sådär...

Den enda känslan som konstant finns där är SAKNADEN. Jag skulle kunna ge vad som helst för att få ge min lillebror en sista kram, en puss på kinden, säga några sista ord... MEN DET GÅR INTE.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0