Tänk så mysigt det kan vara med en liten bebis. . .

Jag såg att hon var trött så jag tänkte att jag lägger mig tillsammans med henne i vår säng så kan jag också passa på att vila lite. Jag sjöng lite vaggvisor och smekte henne på huvudet och på magen. Nu sover hon nog tänkte jag och vände mig om för att titta. Där låg hon med vid-öppna ögon och bara njöt av min sång och mitt smek. Hon valde att ligga still.

Jag fortsatte att sjunga och klappa. Tänkte att om jag själv låtsas somna så somnar hon säkert också tillslut, för så har det alltid varit. När jag stängde ögonen så kände jag att hon satte sig upp, så jag kisade lite för att se henne. Hon satt och tittade ut en stund genom fönstret, sen en stund på mig, sen såg jag genom mina kisande ögon hur hon valde att krypa upp hos mig. Hon la sig och bara gosade in sig, rejält.

Nu sover hon.


SÅ MYSIGT DET ÄR! Okej att det var mysigt när hon var ännu mindre och sov i min famn, sov på min mage osv osv. Men ingenting hittills går upp mot det här! Med tiden har hon fått en egen liten vilja och det är så sjukt sött när hon kommer och vill kramas, gosa, bli omhändertagen.....

JAG ÄLSKAR ATT VARA MAMMA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0