Bondgård







Bondgården är uppskattad! Det är kul nu när hon leker med den på riktigt.

Anledningen till att Sibelles hår ser "flottigt" ut är... babyolja.
Igår kämpade vi med att få bort det sista s k skorvet.

Man måste dränka den delen av hårbotten som är täckt av skorv med babyolja och sedan "riva" lite löst på det. Jag fick reda på att dom delarna som är täckta med skorv hindrar håret från att växa fram. Så nu jävlar ska ALLT bort! Jag vill inte riskera att Sibelle får flintfläckar! haha

Nejdå, så fort du tar bort skiten så växer håret ut igen...
Och på vissa barn försvinner inte allt förns dom är 4-5 år, trotts att föräldrarna försökt. Sibelle har ju alltid haft mycket hår, så jag har haft problem att komma åt. Men nu när jag för första gången ger mig på det med babyolja så verkar det funka suveränt! Så det är ett tips (till dom som inte hört det). Själv har jag hört det sedan innan hon föddes, men jag har inte tagit mig i kragen och gjort något förns nu, när jag fick höra att det hindrar håret från att växa fram! haha Och att hår-rötter följer med "skorvbitarna" när du väl tar bort det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0