Magsjuk. . .

...är precis vad Sibelle är. Vi satt 2,5 timmar på barnakuten innan vi fick det konstaterat. Vi behövde inte sitta så jätte länge med andra ord. Och farligt är det ju inte heller, som tur är! Jobbigt är det däremot. Tålamod måste man ha!

Läkaren vägde henne på plats, 7855g vägde hon idag. Inte så jätte mycket kanske... Eftersom jag inte fått någon tid på bvc på ett tag, så har hon ju varken blivid vägd eller måttad på 2 månader (ca?), därför vägde jag henne på vår "ståvåg" för ungefär 1 vecka sen... då vägde hon 8,4kg. Så även om inte den visar 100% korrekt så har hon nog tappat ett par hundra gram sedan igår kväll, tyvärr... Men dom ska vi jobba på att få tillbaka!

Själv har jag fått urinvägsinfektion, igen. Tredje gången (sedan mars) det här året! Fan inte kul. Svider som satan! Jag har aldrig aldrig aldrig någonsin haft det i hela mitt liv, förns nu, i mars det här året. Sinnessjukt! Jag måste ha fått lättare för att få det i samband med förlossningen och jag garanterar att det började i lördags. När jag var ute och rände hela natten... Imorgon bitti ska jag ta mig till LIDL det första jag gör och köpa deras tranbärsjuice, den gör susen med detsamma! Bara att hinka i sig en liter eller två, så känner man skillnad med en gång! Jag börjar bli erfaren när det kommer till urinvägsinfektion tyvärr... haha Efter att ha testat x antal olika (sura!) tranbärsjuicer, kom jag fram till att LIDL's var surast(!) och därmed bäst! Ett seriöst tips för den med urinvägsinfektion!


Sibelle sover, så nu ska jag och Simon mysa ner oss framför Idol (tv4play! haha). Sen hoppas vi starkt på att Sibelle känner sig taggad på att få i sig lite mat imorgon! Annars kommer vi att fortsätta med Sempers vätskeersättning...

Kommentarer
Postat av: Jessica Svensson

Hej!



Om man vill ha tag på dig, hur gör man då? Har du en mailadress? Eller så kanske du kan maila mig?



Mvh Jessica

2010-09-16 @ 15:02:58
URL: http://www.plusbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0