Sibelles "framsteg"

Glöm det jag sa om små flingor. Nu är hela gottsunda täckt av snö!
Myyyyyysigt, vinterns första snö är här.


Sibelle har sagt "mamma & pappa" ett bra tag. Men jag tror inte hon riktigt förstår innebörden av orden än. Däremot så har hon för 2-3 veckor sedan börjat sagt "titta" och "där". Det låter typ "t-ta" och "tä tä".
"Var är lampan?" och "Titta däääär är lampan" är bland annat dom meningarna vi upprepar flera gånger dagligen här hemma, samtidigt som vi pekar på lampan. Det har resulterat i att hon också försöker säga det, samtidigt som hon faktiskt pekar på det hon vill att vi ska titta på.

Som idag;
Jag: Titta Sibo. Snö!
Sibelle: t-ta t-ta t-ta *pekar ut genom fönstret*


Jag dör lite i hjärtat när jag tänker på hur sött det är. Ni anar inte!!!


Ställer sig upp och står helt utan stöd gör hon nu också, utan problem. Något enstaka steg har hon tagit ibland, men rätt som det är så ramlar hon rakt på rumpan igen. Så hon är på god väg men inte riktigt där ännu. Gåvagnen hanterar hon iaf utan problem! Så snart går nog vår lilla tjej ska ni se! ♥




Sibelle för någon vecka sedan...
Hänger på gåvagnen och tittar på barnprogram samtidigt som hon knaprar i sig rån.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0