Bantningstips ?

Anna:
Kan du inte skicka hur du gör? vad du äter och så.

Svar:
Den här gången bestämde jag mig för att prova en helt ny metod, för mig då alltså.
Och det jag gör är att räkna kalorier (Kcal). Normalt intag för en kvinna är ca 2000 kalorier.

Eftersom jag varken gymmar eller sportar, men ändå vill bli av med mina kilon fort, har jag valt att hålla mig till max 700 kalorier om dagen. Så vad jag väljer att äta spelar egentligen ingen roll. Frukt och grönt räknar jag inte in i mina 700 kalorier däremot.
Jag försöker också att äta 5 ggr /dag med jämna mellanrum. Just för att få in rutinen tills senare, när jag tänker öka mitt kalori-intag.

Men det jag vanligtvis äter är; Nudlar, Naturdiet-Shaker & Bars.
Däremellan varierar det. Ibland får jag för mig att äta någon pizzaslice o s v. Huvudsaken är att jag håller mig till 4-5 mål/ dag och såklart dom 700 kalorierna.

Jag vill inte påstå att dieten är sund, men effektiv är den, och det är precis vad jag är ute efter. Så småning om kommer jag att öka mitt intag och nu har jag precis lagt till lite träning.

Jag har även valt att ta en dag i veckan då jag "chockar kroppen" som det så fint kallas. Den dagen, som i mitt fall är lördag, får jag äta precis vad jag vill. Den enda regeln jag satt upp för mig själv är att jag absolut inte får fortsätta äta om jag känner mig mätt.

Om "chocka kroppen" funkar eller inte har jag ingen aning om. Men personligen tycker jag bara att det är skönt att få äta det jag känner för en dag i veckan. Hela grejen blir så mycket lättare då.


Nu vet alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0