Fuck Off

Idag hade vi som sagt hembesök från BVC. Allt var bra!
Sibelle fick några plus i kanten för att hon är lite tidig, så tummen upp för det!

Längd: 70,5 cm
Vikt: 8695 g
Huvud: 45 cm



Av hundratusentals orsaker, har jag och Simon beslutat oss för att inte ta med Sibelle till Thailand. Somliga har tyckt att det är riktigt dumt, men läkaren som kom hem till oss idag sa att det var BRA och började rabbla upp en massa orsaker varför...

FYFAN SÅ SKÖNT DET VAR! Jag har inte riktigt vetat vad jag ska tycka om mig själv. Magkänslan säger att hon inte ska med. Flygresan, klimatet, solen & annan bakteriekultur är fyra av dom hundratusentals olika skälen. Läkaren tyckte att jag skulle göra precis som jag och Simon planerat, lämna henne till min mor där hon är både trygg och säker.
Han sa; "Så små barn som Sibelle lever i nuet, är hon hos en person hon är van vid och trygg med så är det inga problem att vara borta från henne i två veckor. Hon är inte beroende av dig på det sättet längre. Det är nästan för tidigt att låta ett barn som inte är ett år åka utomlands under så lång tid..."

Det var som att han tog orden ur min mun. Mycket negativt har jag fått höra angående vårt beslut. Men fuck off säger jag bara! Jag går efter min magkänsla. Nu fick jag i princip bekräftat att jag valt rätt!


Två veckor hade jag ALDRIG valt om vi redan när vi bokat vetat att inte Sibelle skulle med. Saknaden kommer vara obeskrivligt jobbig verkligen! Men nu finns det tyvärr ingen återvändo (!) eftersom syftet med resan är att närvara på ett bröllop...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0