Begravning

Idag har jag förberett allt inför imorgon (begravningen). Shirin kom hit igår kväll så hon var med under hela dagen och hjälpte till. Hon hade ett heltidsjobb (som hon själv kallade det), att ta hand om Sibelle. Det var till väldigt stor hjälp faktiskt. Jag hade ansvar för smörgåstårtan till minnes stunden och den blev riktigt fin och fräsch. Tog kort på den så kanske slänger upp ett kort i övermorgon, antar att det inte blir så mycket bloggande från mig imorgon. Möjligtvis senare på kvällen...

Jag är rejält lättad iaf, provade nyss ut vad jag ska ha på mig. Det blir ett par tajta/slimmade "kostym byxor", ett svart linne och en jättesöt svart kavaj-aktig sak. Mycket stiligt och sött. Sen kommer jag naturligtvis bära smycken som jag har från min älskade Emilie...

Den ska jag ha! Hur fin som helst på och allra finast med uppvikta ärmar!
(Bilden ger inte riktig rättvisa, den påminner mer om en kavaj i verkligheten på bilden ser den ju mer ut som en tant-blus... haha)


Sibelle kommer att vara hemma hos sin farmor under begravningen och minnes stunden. Debbie kommer att vara hemma hos mormor, så allt är ordnat! Hur skönt som helst. Nu kan man tagga ner lite inför morgondagen, jag har ingen aning om hur vi alla kommer att reagera. Alla var ju, som jag skrev tidigare, förberedda. Nu har det även gått två månader så det har ju sjunkit in också. Men antingen blir det en begravning där alla håller sig lugna och tar sitt sista farväl samt pratar härliga minnen osv (antagligen så Emilie velat haft det) eller så blir det en begravning där vi alla inser allt Emilie inte får vara med och uppleva tillsammans med oss och där vi känner hur tomt det är utan henne. En riktigt tårfylld och smärtsam med andra ord... Jag är nervös för hur jag kommer att vara, men antar att det beror väldigt mycket på hur alla andra reagerar. Återstår att se! usch. Pirr i magen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0