Jag vann ?

Nu har alla åkt hem. Vi hade det jätte trevligt!

Vi spelade Risk, men inte vilket Risk som helst utan old school-Risk! Dvs en av dom äldre versionerna...
Skillnaden på ny och äldre version är att den nya är gjord för att kunna avslutas snabbare. Vi spelade i 4 timmar... haha

Enligt mig så vann jag, men enligt Christer och alla andra så gjorde jag inte det. Jag hade i uppdrag att "Utplåna dom svarta trupperna", vilket jag också gjorde, och därför tyckte att jag vann. Men Christer håller fast vid att jag ska överleva ett helt varv till innan jag vunnit. Det resulterade i att han krossade mig under sista varvet.
I regelboken stod det ingenting om ett varv till efter utfört uppdrag, men det stod heller inte att det inte skulle vara det, så det var där det sket sig, helt och hållet. Men om jag får säga det själv så borde det ju inte vara en regel om den inte står med i regelboken?! haha (Dagens I-lands problem?)
Att tillägga är kanske att den regeln finns med i nyare versionen av Risk.

Hur som helst (!) jag är en vinnare! Eller jag känner mig åtminstone som en...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0