Just another wonderful day

Det här kom Simon hem med från bokrean:


Dom flesta böckerna är ju inte tänkta till oss men... Dom tre böckerna i mitten är iaf till Sibelle! Förutom den sammanlagda summan för böckerna (500kr!!) så tyckte jag att han gjorde ett bra köp. Böckerna som jag är mest intresserad av är Smink och Vems Islam, dom ska jag kika lite i ikväll...


Det gick iaf bra hos barnmorskan idag på efterkontrollen. Fick en hel del tips om saker jag skulle tänka på nu efter förlossningen och eftersom jag berättade att jag har dåliga matvanor så ska jag även få prata med en dietist. Anledningen är inte att jag är överviktig eller inte kan skilja på fet/äcklig mat och nyttig mat. Snarare tvärtom, barnmorskan tycker att jag verkar ha koll på det mesta och att jag åt riktigt bra under graviditeten, hon tänkte att jag snabbt skulle få hjälp att hitta tillbaka dit. Så varför inte? Jag har aldrig pratat med en dietist förut...

Vi pratade även om preventivmedel. Hon visade mig alla möjliga saker och tillslut bestämde jag för mig själv vad jag ska välja när det är dags, koppar-spiral!
P-stav funkar inte för mig! Den fyller ju självklart sin funktion, jag blir ju inte gravid, men det där med hormoner... usch säger jag bara! Jag gråter för ingenting och har värsta humörsvängningarna, som värsta mens-tjejen! Så koppar-spiral blir det nog! Inget östrogen, väldigt lätt att sätta in och ta ut. Nackdelen är att man kan få lite kraftigare blödningar under mensen... men helt klart värt att tänka på!


Vi lagade iaf fläskfilé med pommes och bea idag, SKITGOTT! Vi har även handlat och fyllt frysen proppfull bokstavligt talat. Nu återstår ett varmt härligt bad för Sibelle och sedan är det nog dags att tänka på refrängen, för imorgon bär det av mot Årsta...

Kommentarer
Postat av: emilie

ska du bli muslim ? ;)

2010-02-26 @ 11:54:12
URL: http://emilieforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0