Jag har inte dött

...men ett tag önskade jag FAN att jag gjorde det!


Hej!
Bloggen har varit död några dagar nu... Självklart finns det en anledning!
I torsdags var jag ju och ordnade tvätten i årsta och vid ungefär 6-tiden den kvällen började jag få ont i magen, inget mer med det, trodde jag då...
I fredags vaknar jag och bestämmer mig jävligt spontant för att hänga med mormor till Enköping och spendera helgen där hemma hos min mor. Jag har fortfarande ont i magen och även neråt mot höften, jag börjar fundera på om det kanske kan vara en sträckning. Man har ju sjukt svaga magmuskler efter en graviditet, så man sträcker sig säkert as lätt tänkte jag... Att det inte var en sträckning förstod jag senare på kvällen när jag fick SKITONT! Mamma bestämde sig för att ringa sjukvårdsupplysningen som i sin tur sa att jag skulle dra in till akuten på en gång. Dom misstänkte att det var blindtarmen...
Mot Akademiska åkte vi omedelbart med sjukhustaxi, jag, Simon och Sibelle. Framme var vi vid 2 på natten och väl på plats så konstaterade dom att det faktiskt var blindtarmen. Jag opererades ungefär klockan 8 på morgonen.


Jag hade en "mycket inflamerad" blindtarm och fick därför spendera hela helgen på Akademiska. Jag har aldrig spytt av smärta förut... men nu fick jag uppleva det också, i väntrummet på akuten alltså..! Riktigt fräscht.
JAG VILLE DÖ ett tag, tills jag fick bedövning.


Måndagen och tisdagen har vi spenderat hos Simons föräldrar i Årsta, för att få lite avlastning helt enkelt, båda jag och Simon är ganska slitna efter helgen. Sjukskriven är jag till den 29e (Simon är hemma och tar ut några pappadagar) jag får inte anstränga mig och inte bära tungt.
Nu fick ni en riktigt förkortad verision av min helg t o m nu. Jag lyckades pricka in 20e - 21a den här månaden också! Yeeeey


Nu kan alla ovänner skratta gott åt mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0