2 hela veckor

Det är ganska svårt att ha en vinterbebis, man vill inte klä dom för varmt och inte för kallt och det är fanimej inte lätt! Nu är hon alldeles prickig vid halsen av värmeutslag, men det blev mycket bättre efter att hon badat...

Idag är Sibelle exakt två veckor gammal. Tiden går fort!
Det verkar som att hon börjat ändra lite på sina tider, hon var vaken nästan hela dagen igår och sov sju timmar inatt. Jag blev chockad när jag insåg hur utvilad jag var när det var dags att mata henne imorse!
För tillfället sover hon.. min prickiga lilla flicka.

Jag fick hem kort som jag framkallat idag! Ville testa och se hur kvalitén blev osv och asbra vare! Så fort jag samlat på mig ca 50 bra bilder till, ska jag framkalla igen! Jag har fått världens finaste scrapbook (?) av Vigdis och eftersom jag älskar allt som har med foton-från-när-man-var-liten att göra (!), så ska jag självklart pyssla med den!
Igår fick jag papper från försäkringskassan också..!!
Jag lyckades få högre mammapeng, wiho! Exakt hur mycket jag får vet jag inte riktigt... det stog inte helt klart på papperet. Men enligt Simons uträkningar får jag väl plus-minus någon tusenlapp extra i månaden. Det sitter ju inte helt fel, ett extra barnbidrag lixom!

Nu har vi även dopet bokat och klart! 6e juni klockan 13:00 blir det och det var tur att vi ringde redan idag! (Det är tydligen inte så lätt att få det datum man önskar om man inte är ute i riktigt god tid...)
Så någon dag snart ska väl jag och Simon sätta oss ner och ordna med inbjudningskorten (om man kallar de så?). Vill vi få hit släkten från Norge måste vi också vara ute i god tid!

Nu ska jag spela DXball! Ciao



Kommentarer
Postat av: emilie

om man såg vet jag inte, för det va ju mitt i natten :P men jag kände UTANPÅ magen, det tror jag inte att jag har gjort innan, inte så här mycket iaf :)

2010-02-04 @ 15:46:39
URL: http://emilieforever.blogg.se/
Postat av: Anonym

on är jätte söt men så sjukt hårig för att vara så liten. fick en chock :)

2010-02-04 @ 17:21:12
URL: http://litenvillblistor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0