Vad ska man välja?

Jag sitter och läser på partiernas hemsidor och försöker få en bild av vilket parti som passar mig bäst att rösta på. Det som är sjukt irriterande är att partierna svartmålar varandra istället för att fokusera på vad dom själva ska åstadkomma...
Så jag tycker varken det ena är bättre än det andra för att vara ärlig. Alla partier är fulla med skit och ingen av partiledarna faller mig heller i smaken! haha

Jag är inte för privatisering av t.ex. sjukhus för fem öre. Jag tycker att man ska satsa på skolgången, prioritera kunskap mer/göra den mindre flummig. Lärare borde ha högre status. Skatterna borde vara lika för alla, inte högre för att man är rik t.ex. Skatterna borde inte vara skyhöga över huvudtaget. Miljön borde tas mer på allvar. Man borde lägga ner mer tid & energi på invandrarna man tar in i Sverige så att dom kommer in i samhället direkt. Man borde göra det lättare för företag att anställa fler... osv osv osv

Tänk om det fanns ett parti som tyckte precis som jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0