Läskigt!

Igår hände det som absolut aldrig får hända, USCH!

Jag skulle gå ut med Sibelle till gården så hon fick lite frisk luft så jag sätter henne i vagnen, som står precis utanför hennes rum, och går in i hennes rum för att hämta en tjocktröja som jag ska ha med mig i skötväskan (ifall det blir kallt såklart). Det gick på ungefär 10 sekunder, seriöst. Precis innan jag kommer ut därifrån hör jag ett duns! och i nästa sekund börjar Sibelle gallskrika, hon ramlade!

Precis som jag skrev tidigare igår så har hon börjat resa sig, nu kan hon även klättra! Att hon skulle börja resa sig väldigt snart förstod jag direkt, men att hon skulle lära sig klättra i samband med det hade jag INTE väntat mig!

Behöver jag ens förklara hur hemskt det kändes när hon ramlade? USCH säger jag bara, det har aldrig hänt förut och det ska aldrig hända igen! Mitt hjärta var brustet under dom minuterna det tog att trösta och få henne lugn igen!

Hon börjar försöka ta sig ur gåstolen, sträcka sig efter saker som ligger på bordet, klättra ur vagnen och slita i allt hon kommer åt för att resa sig upp. Hon har också börjat krypa lite smått, så det kommer hon få in vilken dag eller vecka som helst! Hon kämpar järnet varje dag och tar sig ungefär fram 3-4 steg innan hon ger upp och ligger på mage igen. Men dra sig bakåt kan hon, och snurra runt! Tillräckligt för att kunna ta sig någonstans på egen hand, även om det går i snigeltakt! haha

Allt går sjukt fort så det gäller verkligen att vara vaksam! Hela tiden!



Bilden är tagen på gården igår av farmor. Ungefär 15 minuter efter olyckan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0