Jag är glad och lättad samtidigt som jag är otroligt ledsen. . .

En sak som jag inte nämnt i bloggen är att Simon och jag har beslutat oss för att Debbie ska få ett nytt hem. Anledningarna behöver jag egentligen inte gå in på, hon är iaf världens snällaste, mysigaste och smartaste hund!
Jag blir ledsen när jag tänker på att hon ska lämna oss, men samtidigt kan jag inte vara egoistisk och tänka mer på mig själv än på henne...

Nu har en familj från Edsbyn hört av sig, dom är rekommenderade av ägaren till Debbies syster, och dom vill komma och träffa henne på onsdag. Dom bor på landet, har barn i åldrarna 11 & 13, och har haft hundar förr. Det betyder att hon kommer få springa mycket lös, hon får en ägare som är van och uppväxt med hundar (dvs en ägare som vet vad det innebär att ha hund och handlar därefter) och hon får kärlek. Hon uppfyllde även lite andra krav som fanns med på "listan"...

Men innan det blir 100% bestämt att Debbie får åka med till Edsbyn ska jag såklart se hur dom beter sig mot henne. Och för den delen så vill nog dom se hur hon beter sig mot dom också.
Känns allt rätt och riktigt kommer hon att lämna oss på onsdag. Om inte, så får hon stanna ett tag till. Hon får stanna tills den rätta ägaren dykt upp! Ingen stress alls, huvudsaken är att hon får det bättre! Dvs mer motion & träning än vad jag kan ge henne... det förtjänar hon (!) vår älskade Debbie.


Debbie - Världens goaste hund 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0