Skogens skatt!






Idag spenderade vi underbara 5 timmar i skogen med mormor.
Vi fick ihop så sjukt mycket trattisar och räknade ut att det skulle motsvara ca 250 kr/h i lön.
(Vi räknade på 100kr/kg som dom tar i vanliga affärer)
Då kan ni räkna själva hur mycket jag och S plockade! Sen fick mormor ihop lika mycket ensam också!
Det verkade vara ett av dom sista tillfällena vi kommer åka ut och plocka, 50% av svamparna vi plockade var nämligen frysta. Med andra ord börjar det bli lite för kallt för svampen nu...
Jag älskar att plocka svamp och jag kan nog fler svampsorter än dom flesta... det har jag mormor att tacka för!


Efter en härlig tur i skogen, stannade vi i Enköping och hälsade på mamma. Efter det bar det av hemmåt mot mormor igen, vi stannade till vid Ica och köpte rejält med lösgodis. Sen mös vi framför TVn till Körslaget!
Jag hatar att Uppsala åkte ut!
Nu ska vi bara fortsätta att mysa och försöka vila våra trötta ryggar! :)



mina favvo-godisar för tillfället! :9


Ciao så länge!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0