Buffy the vampire slayer




Det var för ungefär 5-6 år sedan som min faster lurade i mig att titta på Buffy för första gången...
"Nej jag orkar inte bli besatt av nån jävla B-serie nu, du vet hur jag är!" Svarade jag alltid min faster varje gång hon försökte få mig att titta. "Men jag lovar Therese! Den här serien gör det inget om du blir besatt av, det är värt det! ...snääääääällllaaaaaaaaa!". Det tog ungefär ett år av tjat för henne att lyckas övertyga mig om att börja titta på serien!
Det var sommarlovet innan gymnasietiden började som hon lyckades! Det hade gått ungefär 2-3 veckor, och alla kompisar var bortresta och jag umgicks med min faster (som inte är en gammal faster, faktiskt bara 7 år äldre).
I 15 års åldern händer det ju ganska mycket i kroppen. Det gjorde det iaf i min! Känslor som bara väller över!
Jag kan tänka mig att det är en av anledningarna som fick mig att fasta så hårt!
Det kan jag faktiskt erkänna! Faster fick mig att fastna rejält för Buffy!

Så för er alla ensamma där ute! Som antagligen tänker samma sak som jag gjorde först "Buffy, vad e de för jävla B-serie? Asdåliga effekter och skittöntig handling...". Ni har fel! ...fel! fel! fel!

Jag tycker såklart att serien är värd ett inlägg och jag förstår min faster som inte gav sig! Serien är underbar! Speciellt om du är en tjej, känner dig lite ensam och har en massa olika känslor som bara väller över dig! Sitt ensam i ett rum och stäng ute allting! Låt det bara vara du och tvn som existerar! Självklart måste du ge serien några avsnitt så du kommer in i den, för säsongerna blir bara bättre och bättre med mer påkostade effekter!
Serien har grym handling med mycket kärlek! Karaktärer du kommer att hata och älska! Men framförallt så kommer du att känna igen dig i huvudpersonen! Tillslut kommer du önska att du var hon!

               


Kommentarer
Postat av: Rebecca

hehe thanks :D

2009-10-01 @ 22:20:29
URL: http://beeccss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0