Fredagen den 13e


Antar att det inte bara är jag som hört om delfinslakten i Japan..
Shit va det kändes i hjärtat när jag fick se vad dom filmat på nyheterna! Jag fattar inte vad vi människor tänker ibland? Vad har fått oss att tro att vi kan avgöra vad som tillhör vem i naturen? Det är en grej att döda för att äta, men börjar man döda delfiner för att "dom äter vår fisk", då är det fan illa! Fisken räcker till alla och är det brist på fisk så är det ju knappast pga dom snart utrotade delfinerna... snarare oss!
Om det inte vore för att det skulle drabba så många oskyldiga så hade jag önskat att naturen slog tillbaka, hårt!!

När jag var liten, typ 7-8, var min dröm att bli delfinskötare..
Jag har alltid älskat och varit svag för delfiner, men sånt här är INTE okej!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0