Döden

Jag fick alldeles nyss höra att en person som gick i min parallell klass dött. Jag kände honom inte alls... men jag vet vem han är/var. Jag har pratat med honom...

Det är nog för att jag ska bli berörd och få den där obehagliga känslan som jag alltid får när något hemskt hänt någon i min närhet. Och inte minst när det är någon som dött!

Det är så sjukt hur oförutsägbar döden egentligen är! Det känns nästan som att det står skrivet någonstans när och hur vi alla kommer dö.
Anledningen till att jag skriver det här inlägget är för att påminna mig själv om hur viktigt det är att ta vara på den tiden man har med varandra. Att säga allt man någonsin vill ha sagt till någon. Jag har försökt att leva så ett bra tag, eftersom jag alltid haft många gamlingar i släkten, och det ska jag definitivt fortsätta göra!

Usch för döden säger jag bara! Man vänjer sig ALDRIG.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0