Barnakuten igen

Gårdagen blev inte som planerad. Istället för att kolla ut härliga koftor på Helping hand och ränna runt på stan så spenderade vi hela eftermiddagen på barnakuten. Sibelle spydde upp precis allt vi fick i henne under förmiddagen...

Den här gången såg vi till så att läkarna tog prover. Det visade sig att Sibelle hade något slags virus i magen. Och troligast var att hon fått det genom; närkontakt med någon som precis varit eller fortfarande är magsjuk eller en tidigare infektion, typ i öronen eller liknande, som flyttat sig ner till magen.
Minst troligt var det att hon fått i sig bakterier via maten.

En sak som är riktigt störande är att jag aldrig kommer få reda på svaret. Jag vill ju inte hamna här igen! Men det vore förjävligt om någon som är eller precis varit magsjuk gått fram och hälsat på henne! Usch. Det får jag ju aldrig veta... 


Beröm av läkarna fick jag iaf. 3 gånger upprepade dom exakt samma sak... Jag hade gjort ett kanonjobb!

"Trotts att hon spyr så mycket, och har gjort det så länge, så har du sett till så att hennes värden är normala! Du har gjort ett kanonjobb! Verkligen! Det är tack vare dig som hon mår såhär bra!"

blablabla

"Trotts att hon spyr så mycket, och har gjort det så länge, så har du sett till så att hennes värden är normala! Du har gjort ett kanonjobb! Verkligen! Det är tack vare dig som hon mår såhär bra!"

blablablablabla

"Trotts att hon spyr så mycket, och har gjort det så länge, så har du sett till så att hennes värden är normala! Du har gjort ett kanonjobb! Verkligen! Det är tack vare dig som hon mår såhär bra!"

Ni fattar? haha


Gissa om jag blev glad! Lättad också! Dom sa att jag ska fortsätta precis som jag gjort och ge viruset två veckor till... sen ska hon vara frisk och kry som en nötkärna. Så jag kämpar vidare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0