Händelserik dag!

Min och Sibelles dag började med ett besök på barnavårdscentralen...

Längd: 63 cm
Vikt: 6380g
Huvudomfång: 41,1 cm

För exakt en månad sedan såg det ut såhär:

Längd: 61 cm
Vikt: 5730g
Huvudomfång: 40,2

Låt mig säga att hon växer fort!


Det var en jättegullig kvinna som jag stötte på påväg ut ur hissen när jag skulle hem från bvc...
Kvinnan -Ursäkta. Du har en maska i dina strumpbyxor, bara så du vet...
Jag -Jo jag vet, men tack för att du sa det ändå.
Kvinnan -Ja, jag tänkte att om du inte visste och kom hem och såg det så kanske du hade tänkt "Oj! har jag gått omkring såhär hela dagen? Varför har ingen sagt något?"...
Jag -hehe det var väldigt snällt av dig att tänka så! tack.

Jag tyckte de var så roligt att hon tänkte "undrar om hon vet att hon har en maska?" haha. Okej om det vart en mens-fläck eller nåt. haha Men en maska? Gullig var hon som tänkte på att säga till iaf! Hellre en gång för mycket än en gång för lite kanske?

På stan idag så köpte jag ingenting åt mig själv förutom en " 'wich ". Det blev kläder till Sibelle att ha på sig efter själva dopet, dvs medans vi fikar...

Kofta och klänning från lindex.
(Koftan används endast om det blir kallt)

Sen kom jag också hem med två bodys som ser ut som linnen och ett par härliga haremsbyxor i världens tunnaste bomull typ. Dom kommer att vara jätte svala och samtidigt skydda från solen...
Det gick iaf superbra och smidigt att ta med Sibelle en lång dag på stan. Jag hade vatten med mig i en termos i rätt temperatur och ersättnings-pulver i en burk. Hon har varit vaken i stort sätt hela dagen och legat och flinat i vagnen. Nu sover hon som en stock!
Jag känner mig helt flummig i huvudet just nu och det kanske märks på hur jag skriver? haha
Aja, jag avslutar här. Annars blir det nog föör flummigt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0