Inte kul!

Hmm...
Sibelle har faktiskt börjat att vägra äta från bröstet. Det trodde jag inte, men tydligen kan dom börja föredra flaska just för att det är lättare för dom att få ut maten. Dom blir lite lata med andra ord.

Mamma har ju matat henne med ersättning under valborg och hon fick det till och med eftermiddagen/kvällen igår, men en sån liten stund räcker tydligen för att dom ska förstå skillnaden?! Dom är inte dumma dom där små jäklarna! Så det är ju lite tråkigt om det ska fortsätta såhär. Jag var tvungen att mata henne med ersättning nu innan hon somnade, hon total vägrade verkligen att äta från bröstet! Jag fick i henne någon enstaka droppe under dom 20-25 min jag krigade... Inte kul alls! Hon blev så frustrerad så att hon höll på att somna trotts att hon var hungrig! Och det känns ju sjukt om jag skulle låta henne fortsätta sova då? När jag vet att hon somnade för att hon blev så slut av att vara så hungrig?

Hoppas hon är på bättre humör när hon vaknar imorgon, att hon glömt bort att det finns nappflaskor! Annars blir jag riktigt irriterad på mig själv. Valborg var definitivt inte värt att sluta amma för, jag har ju bestämt att jag ska hel-amma henne tills hon fyllt 4 månader... minst.

Det knäppa är att jag inte tycker det är värt att tvinga henne amma heller! Det är ju sjukt jobbigt att låta henne skrika och vara hungrig när både jag och hon vet precis vad hon vill ha!? Aja, nu ska jag inte dra några slutsatser, vi får se hur hon är imorgon!..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0