Glass

Tidigare idag i vardagsrummet...

Jag -Vad gör du?!?!
Mamma -Jag ger hennes glass..?
Jag -Men varför då? Hon är ju inte ens 4 månader än?!!? (Hon är 3,5 månader)
Mamma -4 månader? Ni alla har fått börja smaka vid 3 månaders ålder, och ni lever väl än?
Jag -Jo, det är sant...
Mamma -Sluta vara så nojig! Jag vet väl vad jag gör!
Mamma -Allt ska vara så jävla petigt nu för tiden... *suck*
Sibelle -Mums mums mums...
Jag -Jo...


Så idag har Sibelle för första gången smakat på glass, och något ätbart över huvudtaget!

Det mamma (och dom flesta andra mammor) säger är faktiskt sant, allt behövs ju inte följas till punkt och pricka! Och hon vet ju trotts allt vad hon gör, 5 barn senare... Jag antar att jag inte är den enda mamman som följer allt som står väldigt strikt. Blir väl så med första barnet...
Nu ska jag iaf börja slappna av och lita på mitt egna omdömme. Kände mig bara dum som ifrågasatte min egen mamma bara för att jag läser så mycket skit hit och dit! haha

Med tanke på att inga av mina syskon har varken sjukdommar eller allergier så måste hon ju gjort allt jävligt bra! hehe 
Ingen av oss har heller brutit ett endaste ben i kroppen eller liknande, ingenting! Eller jo... Ronny hade hjärn-hinne-inflammation när han var liten en gång... Det är väl det "enda"...

Allt som står är ju självklart inte skit, men mycket är överdrivet. Mycket som står är inte heller fakta utan någonting som någon mamma personligen anser är bäst... Viktigt att tänka på, så följ magkänslan! Det är trotts allt Du som känner Ditt barn bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0