Bye bye illaluktande navelsträng!

Det är inte lätt att ta hand om både hund och bebis själv! Men ingen har ju sagt att det ska vara det heller... Jag irrar runt som en höna här hemma, Simon jobbar ju, men det funkar! Allt som har med Sibelle att göra funkar toppen. Jag har lärt mig hennes rutiner nu! Simon jobbar till och med fredag, sen är han ledig en vecka och det ska bli så jävla skönt!
Nu har jag ätit ett helt kakpaket till frukost, lite små äckligt faktiskt... Men det krävdes inte mycket av mig för att få i mig dom och nu har jag iaf stillat hungern för en stund. Jag tror jag ska lägga mig bredvid min söta lilla flicka och vila en stund nu. Hon e så varm och gosig!



Just ja! Sent igår tittade Sibelles söta navel fram och allt gick bara bra på återbesöket! Hörseltestet måste vi tyvärr göra om. Dom trodde att det fanns antingen fostervatten eller fosterfett kvar i högra örat och därför kunde inte apparaten visa om hon hade 100% hörsel där eller ej, men vänstra örat var skitbra! Bebisar går ju ner lite i vikt första dagarna innan mjölken och amningen kommit igång och sen går dom upp med bara farten! Sibelle har nog redan börjat gå upp i vikt (annars har hon bara "tappat" 20g sen födseln, dom kan tappa så mycket som 10% av sin egen kroppsvikt). Allt visade iaf toppenbra igår!


Appropå ingenting så har jag gått ner 9,5kg hittills! Det betyder att det bara är 6,5kg kvar tills jag är där jag började. Det gör mig väldigt glad att det är så lite kvar och när jag tänker efter kanske jag ska skippa kakorna och alla andra onyttigheter jag desperat stoppar i mig för att stilla hungern... bara för att hjälpa kilona att rasa lite! Jag har ju trotts allt som mål att vara av med allt (plus lite till) till sommaren...

Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: unique

ush... den där navelsträngen. tyckte oxå det var skönt när den släppte



jag har oxå 6 kg kvar, men som jag äter nu lär de sitta kvar ett tag till



tän på att lillan kan få ont i magen om du äter för mycket av samma sak. inte kul om det finns något i kakorna hon inte tål...

2010-01-28 @ 12:30:56
URL: http://saratilling.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0